Jak dokonać naprawy przy pomocy zestawu naprawczego do opon motocyklowych

Motocykl daje poczucie wolności, pozwala odkrywać nowe trasy. W rzeczywistości jednak ta swoboda może w jednej chwili zamienić się w pułapkę, jeśli będziesz miał pecha przebić oponę gdzieś na środku drogi. Frustracja będzie dziesięć razy większa, jeśli nie uda się go naprawić. W tym momencie można jedynie liczyć na łączność komórkową i pomoc innych kierowców na drodze. Przyjrzyjmy się więc kilku podstawowym poradom dotyczącym naprawy opon motocyklowych w warunkach drogowych.

Naprawa opon bezdętkowych

Najechałeś na gwóźdź, śrubę, szkło lub ostry kamień i przebiłeś oponę swojego motocykla. Jeśli przedmiot, który spowodował uszkodzenie, nadal znajduje się w gumie, pierwszym krokiem jest jego usunięcie. Zestaw naprawczy do opon (więcej szczegółów: https://moto-tour.com.pl/pl/menu/zestawy-naprawcze-191094.html) motocyklowych pomoże uszczelnić boczną dziurę w oponie własnymi rękami, a szczypce znajdujące się w zestawie są do tego idealnym narzędziem. Dlatego narzędzie to należy zawsze trzymać w bagażniku: należy je użyć do uchwycenia przedmiotu wystającego z opony. Staraj się wyciągnąć przedmiot wzdłuż tej samej drogi, którą wszedł do opony, aby przebicie nie powiększyło się i nie spowodowało rozerwania opony.

Po usunięciu przedmiotu należy oczyścić krawędzie przebitego otworu. W tym celu w zestawie naprawczym do opon motocyklowych powinno znaleźć się specjalne narzędzie – przyrząd do czyszczenia otworów. Wszystkie zanieczyszczenia i szorstkie krawędzie muszą być usunięte, aby stworzyć powierzchnię dla łaty, która ma być zastosowana.

Kolejne kroki w naprawie

Następnie należy zastosować łatę. Różne zestawy oferują różne rodzaje plastrów, więc należy zapoznać się z instrukcją obsługi zestawu, aby wykonać ten krok prawidłowo. Istnieją jednak dwa główne rodzaje plastrów: długie sznurki i plastry grzybowe. Niektóre zestawy mogą zawierać klej do połączenia łatki z gumą opony.

Łatki lub wkłady w kształcie sznurka są dostarczane z szydełkiem do ich zakładania. Sznur musi być zgięty na pół i jedna połowa musi być włożona do urządzenia. Jest to konieczne dla uzyskania szczelnego dopasowania materiału. Następnie wbijamy sznurek w otwór tak, aby wystawał ponad oponę na około 1 centymetr. Następnie można go usunąć z szydła i odłożyć narzędzie na bok. Weź nóż i odetnij nadmiar materiału łaty o około 0,5 centymetra.