Samochody stare i nowe, tanie i luksusowe. Dla kogo jest auto detailing?

Na parkingach przed firmami oferującymi usługi auto detailingu zobaczyć można zwykle samochody z najwyższej półki – Porsche, Mercedesy, Land Rovery. Nierzadko również klasyki zachowane w stanie kolekcjonerskim. Pojazdy warte setki tysięcy złotych, których właściciele inwestują niemałe pieniądze w czystość ich samochodów. Ale profesjonalny autodetailing nie jest usługą wyłącznie dla najbogatszych.

Auto detailing samochodów używanych i… nowych

Kompleksowo wykonany auto detailing to nie tylko dokładne umycie samochodu. To również usunięcie zanieczyszczeń w niewidocznych na pierwszy rzut oka miejscach, pozostałości po produkcji czy transporcie. To także naprawy lakieru, przywracanie karoserii blasku i zabezpieczanie jej na przyszłość, by lepiej opierała się niszczącemu działaniu czynników atmosferycznych.

Profesjonalnemu auto detailingowi poddawane są samochody całkowicie nowe, jeszcze przed wystawieniem ich w salonach czy na targach motoryzacyjnych. Nabłyszczenie lakieru, zadbanie o odpowiedni zapach we wnętrzu – to wszystko elementy, które oddziałują na wyobraźnię klienta i przekonują go do zakupu samochodu.

Autodetailing przed sprzedażą

Samochód, którym poruszamy się na co dzień, trudno utrzymać w nieskazitelnej czystości. Zwykle w niczym to nie przeszkadza, jednak przy sprzedaży, w oczach potencjalnego nabywcy każdy szczegół zyskuje znaczenie.

Idealnie wyczyszczony samochód używany z zakonserwowanym, wypolerowanym lakierem zrobi znacznie większe wrażenie i spowoduje, że klient spojrzy na niego bardziej przychylnym okiem. Choć większe znaczenie powinny mieć aspekty techniczne, to emocje i wrażenia zwykle na koniec okazują się decydujące.

Pakiet przygotowania samochodu używanego do sprzedaży w profesjonalnej firmie autodetailingowej to wydatek rzędu kilkuset złotych – ale to inwestycja, która zwraca się z nawiązką. Zarówno w postaci finansowej, jak i skrócenia czasu potrzebnego do znalezienia klienta.